Bo na to każdy się zgodzi mężczyzna
1660
tytuł:
Bo na to każdy się zgodzi mężczyzna
reklama bielizny męskiej, reklama marki ”Opus”
gatunek:
tango
muzyka:
oryginał z:?
1934 roku
słowa:
Młodzieniec w kącie siedząc smutny tak
Bo choć jest młody i tors ma atlety
U pań mu jednak powodzenia brak
Kobieta wszystko ci bowiem przebaczy
Wybaczy wszystko ci, prócz braku szyku
Piękna bielizna wiele dla niej znaczy
Pamiętaj zatem o swym kołnierzyku
Bo na to każdy się zgodzi mężczyznaI każda pani potwierdzi to wamŻe marki ”Opus” wykwintna bieliznaTo powodzenia trzy-czwarte u damBo choć londyński garnitur ktoś włożyI całym litrem szypru skropi torsNikt gentlemanem nazwać go nie możeGdy ma niemodny kołnierzyk lub gors
Modny kołnierzyk i modne mankiety
Opięty gładko gors na piersi lśni
Taki mężczyzna, ideał kobiety
O takim właśnie każda z kobiet śni
Sam książę Walii, gdy podczas urlopu
Całemu światu chce dać lekcję szyku
To nie zapomni nigdy w firmie ”Opus”
Zakupić większej partii kołnierzyków
12.05.2018
słowa kluczowe:
Szukaj tytułu lub osoby
Posłuchaj sobie
0:00
0:00
po wrześniu 1936 starali się nagrywać już z nową gramatyką ale nie zawsze wychodziło im.
Poza tym wokół tej reformy narosło w okresie międzywojennym wiele kontrowersji, był odłam ludzi, który zwyczajnie się jej sprzeciwiał, nie chciał pisać i mówić wedle nowych zasad, z różnych pobudek. Wobec tego przez szereg lat panował niezły kociokwik w kwestii zapisu niektórych wyrazów (np. "moim"/"mojem" etc.), niektórzy zatwardzialcy pisali podług starych reguł nawet po wojnie, które ok. lat 50. ostatecznie ustąpiły miejsca ustaleniom z 1936 roku, podobnie było zresztą z przedniojęzykowym, kresowym "Ł" wśród artystów, ale to już inna, nieco bliższa bywalcom tej strony historia 🙂