«
»
Stare Melodie na Facebook
StareMelodie.pl - kanał RSS
piosenka: Dziewczyna i skrzypce 49
Szukaj tytułu lub osoby
 Wykonawcy: 
Posłuchaj sobie
Stanisław Cebula
VII.1930 r.
⋯ ※ ⋯
Vocalion
kat: 60182 mx: C5934-A-B
1930 rok
ze zbiorów:
old78collector
0:00
0:00
druga strona - audio:
„W kalinowym, pięknym lesie”
Etykiety płyt
Dziewczyna i skrzypce
Vocalion
Mx: C5934-A-B
Kt: 60182
kolekcja: www.lemko.org
tytuł:
Dziewczyna i skrzypce
gatunek:
oberek
muzyka:
słowa:
info:
Słuchać z zatkanymi uszami, bo same świństwa



Zenek 2019-08-04 19:15
kierownik podpuszcza, coby ktos posłuchal i spiosal. Nic z tego. Ja juz swój limit na dziś wyczerpalem. Ale posłuchac - posłucham I
Zenek 2019-08-04 19:28
eee to tylko to, a juz kierownik pojechal chwytem marketingowym J

oryginalny tekst jest taki

Gdym sie na swiat narodzila matus moja rzekla mi
córus moja córus mila te skrzypeczki daje Ci
córus moja córus mila te skrzypeczki daje Ci
Te skrzypeczki rzecz nabyta byle komu nie daj grac
do szesnastu latek zycia nie pokazuj ich na swiat
do szesnastu latek zycia nie pokazuj ich na swiat
Gdy szesnascie latek mialam i ogarnol mnie jakis szal
po raz pierwszy za ogródkiem Jas na skrzypkach moich gral
po raz pierwszy za ogródkiem Jas na skrzypkach moich gral
Smyczek cienki mial niedlugi i pociagal raz po raz
struna pekla ja zemdlalam bo to bylo pierwszy raz
struna pekla ja zemdlalam bo to bylo pierwszy raz
Kiedy mialam lat dwadziescia to dawalam raz po raz
juz tak wtedy nie bolalo jak bolalo pierwszy raz
juz tak wtedy nie bolalo jak bolalo pierwszy raz
Kiedy mialam lat czterdziesci maz mój starym prykiem byl
ja mu skrzypki rozkladalam a on do nich nie mial sil
ja mu skrzypki rozkladalam a on do nich nie mial sil
Za to sasiad co jak weza wielki smyczek w spodniach mial
gdy nie bylo w domu meza na mych skrzydlach pieknie gral
gdy nie bylo w domu meza na mych skrzydlach pieknie gral
Kiedy mialam lat szescdziesiat skrzypki juz nie chcialy grac
struny byly rozciagniete dzwieku juz nie chcialy dac
struny byly rozciagniete dzwieku juz nie chcialy dac
Z tej piosenki moral taki by najwiecej z zycia brac
Korzystajcie wiec chlopaki gdy kobieta chce wam ... grać
Korzystajcie wiec chlopaki gdy kobieta chce wam dac .... grać


pan Cebula jak kazdy polonus - musiał oczywiscie zachachmecić i śpiewa trochę inaczej. Ale jak napisałem - niech się teraz inni pomęczą
kierownik 2019-08-04 19:44
Zenek, Zenek... Ja się teraz boję księdzu na spowiedzi powiedzieć, co Ty tu nawklejałeś...
Ale jeśli to jest nagranie z 1930, to może temu tekstu bliżej do oryginału, niż obecnym opracowaniom na keyboard w celach bisiadno-weselnym?
Zenek 2019-08-04 21:02
Kierownictwo umie usuwac komentarze. Po tym akurat płakać nie będed U
Zenek 2019-08-04 21:05
a w ramach pokuty niech kierownik wklei tekst "zimnej krwi" który być moze z powodu przydługawego wstępu przeoczył
kierownik 2019-08-04 22:10
Ale w życiu nie usunę! Nie ten tekst! J
Ja nawet nie wiem, gdzie jest moja parafia! D
Dodaj komentarz