Opowieści Hoffmana (Boczkowski – Tom)
1187
tytuł:
Opowieści Hoffmana (Boczkowski – Tom)
Na motywach Barkaroli J. Offenbacha
gatunek:
parodia
muzyka:
oryginał z:?
1880 roku
słowa:
Co znaczy quasi? Nie popasał ze mną krów
Ponoć chodziliśmy do szkoły Gargulskiego
Myśmy chodzili? Żeby on był taki zdrów
On się wtranżolił na par force do mego domu
I wodzi rej, jak byłby sam Mikołaj Rey
On źre za dwóch, do słowa nie da dojść nikomu
(E?)Mabluje Malcię i zawraca głowę jej
On ciągle gada, opowiada
Przy nim jest pies Szeherezada
Malcia się cała zmienia w słuch
A on jej wmawia dziecko w brzuch
Ten Hoffman dla mnie też projekty ma i plany
Ja słucham, myśląc: każ się wypchać, mój kochany
Bo dla mnieTo są opowieści HoffmanaTo jest zwyczajny picOn mi może gadać do ranaJa go nie wierzę nicZ góry już to znamCo mi powi ten chamSzkoda jego słówBo on mów, a ja zdrówTo są opowieści HoffmanaTo jest zwyczajny pic
On quasi modniś jest, Don Juan, Casanova
Z tym pyskiem, no i kto by wierzyć chciał
Jego uległy Malcia Katz i Drapkinowa (?)
A Róża Platfuss, jak go widzi, wpada w szał
Co mam ukrywać, on i mnie chciał przyszyć rogi
Się dowiedziałem o tym przez zwyczajny traf
Onegdaj w nocy, gdy wracałem w żony progi
Przypadkiem Hoffman święcił Kuczki w jednej z szaf
Chcę wyjąć szlafrok, on wypada
Koszula na nim, gęba blada
I krzyczy: trudno, jestem drań
Idź, kup rewolwer i mi zrań
I opowiada mi smolone jakieś duby
Że z moją żoną niby mówię go ”mój luby”
To są opowieści HoffmanaTo jest zwyczajny picOn mi może gadać do ranaJa go nie wierzę nic (że niby on jest uwodziciel)Się przyznaje miŻe jest z nią vis-à-visJakby to był fakt... (Hat er?) mir nicht gesagt
22.08.2016
Objaśnienia:
1)
vis-à-vis
-
(fr.) naprzeciwko, naprzeciw, twarzą w twarz
2)
Malcia
-
zdrobnienie od Mala lub Małka - popularne imię wśród społeczności żydowskiej
Szukaj tytułu lub osoby
Czy do kompozytorów nie należałoby dodać Offenbacha?
Z tym pyskiem
https://youtu.be/wxKaD2rrIxI
w.35 bez (?)
w.59 poprawnie powinno być "hat er" ale słychać "het er"
"Opowieści Hoffmana" Offenbach zaczął komponować w 1879r, poczynił wymagane przez dyrektora paryskiej Opéra-Comique poprawki w 1880r, a prapremiera odbyła się już po śmierci kompozytora w lutym 1880r