«
»
Stare Melodie na Facebook
StareMelodie.pl - kanał RSS

Nie kładź palca! 2153 nuty


Jeszcze, jako mały brzdąc
Pod sypialnią stałem, drżąc
I podsłuchiwałem to, co chcę

Aż mnie spotkał straszny cios
Bo dostałem drzwiami w nos
A mamusia wykrzyczała mnie

Nie kładź palca, nie kładź palca
Nie kładź palca między drzwi
Nie kładź palca, nie kładź palca
Bo go jeszcze przytną ci

Wszystko można, ale z ostrożna
Szalej dalej, ale przyrzeknij mi

Nie kłaść palca, nie kłaść palca
Nie kłaść palca między drzwi

Na seansie, pomnę, raz
Kiedy fluid złączył nas
Stolik skakał, nóżką dając znak

Nagle dziwny słyszę ruch
Nie wiem, duch to, czy nie duch
Ale jedna z pań krzyknęła tak


Dziadek żołnierzyki ma
Które ćwiczą się, raz dwa
Marsz na prawo, marsz na lewo, stój

Jakby przyszedł jakiś wróg
Co by szkodę zrobić mógł
To mu dziadek powie, panie mój

Legenda:
inc, incipit - incipit - z braku informacji o tytule pozostaje cytat, fragment tekstu z utworu
abc (?), (abc?) - tekst poprzedzający (?) jest mało czytelny (przepisywanie ze słuchu)
abc ... def - tekst jest nieczytelny (przepisywanie ze słuchu)
abc/def - tekst przed i po znaku / występuje zamiennie
abc (abc) - wyraz lub zwrot wymagający opisu, komentarza
(abc) - didaskalia lub głupie komentarze kierownika

Bartek 2015-04-27 23:45
Zaśpiewała też Stefcia Górska.
kierownik 2016-04-03 18:16
Jeśli śpiewa Hanusz na płycie opisanej jako Faliszewski, to jak to ja mam opisać??? o.O
Oliver K. 2016-04-03 18:23
śpiewa Hanusz udający glos Faliszewskiego, Tadzio i Karol byli umówieni że on zaspiewa jako Faliszewski, dokładnie jest 5 płyt takich J
kierownik 2016-04-03 19:10
Tak, jest zawirowanie między SE kat. 3381 a 3385
Mam nadzieję, że mnie T. Lerski nie zabije:
Oliver K. 2016-04-03 19:48
Z tego co słyszałem wszystkie te piosenki nagrał Hanusz, a Faliszewski nigdy ich nie nagrał, tylko było ustalone, ze etykieta ma być opisana Faliszewski.
Jwvarsovia 2016-04-03 21:16
Hmmm, teoria że śpiewa to Hanusz jest nie do końca pewna. Nawet jeśli na płycie jest jego nazwisko.
kierownik 2016-04-03 21:35
To jest wprawdzie 1929 rok, ale faktycznie Faliszewski brzmi jak młody Faliszewski. Młodszy, niż Faliszewski kiedykolwiek był. I
Oliver K. 2016-04-03 21:37
Zgadza się, i jakby łagodniej śpiewa, łatwiej wyśpiewuje wysokie tony.... Ale na akustyku (1928) już brzmi jak Faliszewski ten starszy J
Jwvarsovia 2016-04-03 21:50
Hanusz de facto nigdy poza tą serią nagraniową nie pojawił się na etykiecie. Informacje, że pseudonimami Karola były choćby Czarnecki czy Weiss (oraz przypisywanie tych nagrań Hanuszowi) pochodzi z jednego źródła. Prawdopodobnie na etykiecie pojawił się błąd, stąd dwa rodzaje etykiet.
Jwvarsovia 2016-04-03 22:08
Mogą być. Ale na tę chwilę nie da się tego ustalić.
Trzeba dobrze przesłuchać nagrania akustyczne. Ja słuchając nagrań Kuleszy, Keltera czy Ostrowskiego mam wrażenie, że to są inne osoby. Poza tym należałoby przesłuchać powojennych radiowych nagrań Hanusza (nie słuchałem ich - nie mój okres) i porównać głosy. Kto wie, może któryś z ich to Hanusz.
Oliver K. 2016-04-03 22:11
W tym problem, że Hanusz po wojnie brzmi inaczej, jako Weiss inaczej niż Czarnecki.
Jwvarsovia 2016-04-03 22:15
Ale jakieś parametry głosu można zapewne wychwycić.
Janek 2016-04-03 22:15
Hanusz powojenny najbardziej przypomina tego Hanusza jako Czarneckiego. Przynajmniej w tych nagraniach powyzszych.
Jwvarsovia 2016-04-03 22:20
Też jestem zdania, że Czarnecki z tych dziesiątek nazwisk jest najbardziej prawdopodobny jako pseudonim Hanusza, zakładając że rzeczywiście nagrywałby płyty.
Janek 2016-04-03 22:48
I czy Hanusz jako Hanusz występował na jakichś jeszcze wcześniejszych płytach?
kierownik 2016-04-03 22:55
Panowie sobie dywagują, a mi tu wiarygodność spada... a
:)
Oliver K. 2016-04-03 23:03
Pisałem Kierownictwu rano I
To powinien spiewać Hanusz : 1. Zabawki dla warszawki/pod abażurem 2. Japonka/Niech pan zatańczy ze mną ! 3. W mym ogródku/nie kładź palca 4.Marquesita/przyjdź kochanku 5. Szeherezada/dlaczego Pan jest taki blady.
Jwvarsovia 2016-04-04 21:27
Niedługo dojdziemy do sytuacji, że każdy nieznany głos będzie głosem Hanusza.
Jeśli chodzi o serię Syreny to jest z dużą pewnością Faliszewski, mimo że na kilku pojawia się nazwisko Hanusz. Wystarczy posłuchać charakterystycznego wyciągania i przejść np. w piosence "Pod abażurem". Ponadto skąd nagle na Syrenie pojawiła by się seria nagraniowa tak wielkiego artysty, który uwielbiał rozgłos i sławę i to parodiującego głos piosenkarza, refrenisty któregoś tam sortu... Dlaczego zatem nie nagrał nic swoim głosem jak np. Krukowski ( doskonały parodysta zresztą). Nie chcę wprowadzać jakieś rewolucji, ale sądzę że winniśmy dyskutować takie kwestie.
Basia 2016-09-30 12:26
Harold Kanusz 2017-04-20 10:53
Głos, śpiew, nagranie - Tadeusza Faliszewskiego, na sam słuch, jeśli on trochę doświadczony. Fantazje o podróbkach, itp., śmiałe acz całkiem dyletanckie.
kierownik 2017-04-20 11:30
Obrażanie także wydaje się mało profesjonalnym argumentem.
Harold Kanusz 2017-04-20 13:43
Słusznie, choć ono tu nie miało miejsca.
kierownik 2018-04-19 15:37
Bartłomiej 2018-04-19 16:01
Cudownie J
Jednak ja wolę nagrania orkiestry Golda z lat 30.
Dodaj komentarz
Szukaj tytułu lub osoby

 Wykonawcy: 

Posłuchaj sobie

0:00
0:00
druga strona - audio:
„W mym ogródku”
Etykiety płyt
Nie kładź palca!
Kt: 3383
Mx: 20454
Nie kładź palca!
Kt: 3383
Mx: 20454
 
Podobne teksty:
Nie pchaj palca między drzwi 5
Wyjm ten palec 2
Wyjm palec z buzi 2
Nuty
Nie kładź palca! - foxtrot
muz. Kazimierz Oberfeld
sł. Andrzej Włast
Nie kładź palca! - foxtrot
muz. Kazimierz Oberfeld
sł. Andrzej Włast