tytuł:
Wróć do mnie znów
gatunek:
tango
muzyka:
oryginał z:?
1931 roku
słowa:
pochodzenie:?
scena:
Znów
Najczulszy list przysłałeś mi
Lecz
Najczulszy list przysłałeś mi
W tym liście żalu nuta brzmi
Że szczęścia się skończyły dni
Lecz
Chodź tak mi bardzo ciebie brak
Milczę
I tylko serce mówi tak
Wróć do mnie znówO, mój dalekiRzuć kilka słówŻeś mój na wiekiNie mogę cięPokochać mniejAch, powiedz, jak uciec mamOd miłości tejWróć do mnie znówChcę żyć dla ciebieNie szukam snówWśród gwiazd na niebieLecz szukam serca, które drżyA serce to dla mnie maszTylko jeden ty
Wiem
Że czekasz na odpowiedź mą
Pisaną sentymentu łzą
Pisaną sentymentu łzą
Lecz
To marzenia złudne są,
Bo ten list nie dojdzie twoich rąk,
Przeszłość W tragiczny nas zamknęła krąg
Bo ten list nie dojdzie twoich rąk,
Przeszłość W tragiczny nas zamknęła krąg

słowa kluczowe:
Pełny tekst: Adam Wasiel.
Legenda:
inc, incipit - incipit - z braku informacji o tytule pozostaje cytat, fragment tekstu z utworu
abc (?) - text poprzedzający (?) jest mało czytelny (przepisywanie ze słuchu)
abc ... def - text jest nieczytelny (przepisywanie ze słuchu)
abc/def - text przed i po znaku / występuje zamiennie
abc (abc) - wyraz lub zwrot wymagający opisu, komentarza
(abc) - didaskalia lub głupie komentarze kierownika
Szukaj tytułu lub osoby
Wykonawcy:
Chóry:
Posłuchaj sobie
0:00
0:00
Posłuchaj na 

Tadeusz Faliszewski
Adam Aston
Etykiety płyt
Chodź tak mi bardzo ciebie brak
Rzuć kilka słów
Nie szukam snów
II zwrotka:
Wiem, że czekasz na odpowiedź mą,
Pisaną sentymentu łzą,
Lecz to marzenia złudne są,
Bo ten list nie dojdzie twoich rąk,
Przeszłość W tragiczny nas zamknęła krąg...
https://staremelodie.pl/piosenka/2209/Wróć_(Denza,_Rapacki)
Wiem
Że czekasz na odpowiedź mą
Pisaną sentymentu łzą
Lecz to marzenia złudne są
Bo
Ten list nie dojdzie twoich rąk
Przeszłość
W tragiczny nas zamknęła krąg
I całkiem prawdopodobne, że nagranie Emeryka było dokonane z ww. muzykami, w Berlinie. Polski prefix temu nie przeszkadza, często tak się umawiano. Za to nazwy orkiestry – doskonałej – nie ma ! Wszystko tak samo jak w przypadku Fogga i Dana na Odeonie z D. Bela. Wiele jest takich przykładów z innych krajów, holenderskich, rumuńskich, no i polskich. Berlin był metropolią i potentatem fonograficznym na ogromną skalę i wchodził w różne formy współpracy. A po wojnie niemal natychmiast, nie tak jak u nas, miał swych entuzjastów, którzy to wszystko spisywali, dokumentowali, wydawali. Dziwię się, że ten prezenter nie zechciał się odezwać – jak dotąd.
A tu repertuar rumuński, z D. Bela: https://youtu.be/eGXQCcSoHsM - nagrany w berlińskim Odeonie.